Projektai

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro projektas „Sveikata visus metus“ 2023 m.
Kovo mėnesio iššūkis: „Žmogus tampa labai drąsus, kai yra užtikrintas, kad jį myli“ (Sigmund Freud)

Kovo mėnesio iššūkis (peržiūra)

Skaidrės Gitanos

 

Projektas „WE ARE TOGETHER WITH GARDEN ACTIVITIES“

Panevėžio lopšelio-darželio „Pasaka“ ikimokyklinės specialiosios „Ežiukų“ grupės vaikai ir
mokytoja, specialioji pedagogė Jurgita D. prisijungė (Europos mokyklų švietimo platforma) į
projektą „WE ARE TOGETHER WITH GARDEN ACTIVITIES“. Projektas bus vykdomas su
ikimokyklinio amžiaus, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais pagal įtraukiojo ugdymo
programą. Įvairios veiklos bus vykdomos lauke, kad vaikai praleistų kuo daugiau laiko gamtoje ir
įgytų patirties dirbdami, tyrinėdami, atrasdami ir kurdami. Šiuo projektu siekiama didinti vaikų
pažintinį, socialinį, emocinį, motorinį ir kalbos vystymąsi, suteikti vaikams galimybę aktyviai
naudotis visais pojūčiais, stiprinti sąmoningumo – stebėjimo – koncentracijos įgūdžius, lavinti
skirtingus mąstymo įgūdžius, padidinti jų sąmoningumo lygį ir sukurti priežasties ir pasekmės ryšį.
Be to, užsiėmimai prisidės prie vaikų, mylinčių ir saugančių gamtą, augimo. Lauko veikla – tai
procesas, kurio metu vaikai naudoja visus pojūčius, aktyvina jų pažintinę ir motorinę mokymosi
sritis.

Nuotraukos J. D.

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro projekto „Sveikata visus metus 2023“ vasario mėnesio iššūkis „Sveikata – ne viskas, tačiau be jos – viskas niekas“

 

ĮTRAUKIOJO UGDYMO PARTNERYSTĖS PROJEKTAS „DRAUGYSTĖ BE SIENŲ“

2022-2023 m. m. specialiosios ikimokyklinės „Ežiukų“ ir bendrojo ugdymo „Boružiukų“
grupės mokytojai kartu su vaikais įgyvendina projektą, kurio tikslas: visapusiškai ugdyti
vaiko asmenybę ir gebėjimus, nekreipiant dėmesio į jo savitumą, ugdyti empatiją, toleranciją,
padėti suprasti, kad būti kitokiam nėra blogai.
Projektas įgyvendinamas 2022 m. lapkričio–2023 m. kovo mėnesiais.


Nuotraukos J. D.

 

 

 

Projektas „Kieno liežuvis ilgiausias?“

Panevėžio miesto lopšelio-darželio „Pasaka“ švietimo pagalbos mokiniui specialistai  kovo 1–21 dienomis organizavo respublikinį ikimokyklinių įstaigų projektą „Kieno liežuvis ilgiausias?“ skirtą Europos logopedo dienai paminėti.
Projekto tikslas – sekant pasaką, specialiosiomis užduotimis ir žaidimais lavinti vaikų klausymo įgūdžius, mokyti taisyklingai dėstyti mintis, turtinti žodyną, skatinti bendradarbiauti kartu su specialistu atkuriant pasakos istoriją.
Projekte dalyvavo pagalbos mokiniui specialistai iš dešimties Lietuvos ugdymo įstaigų. Jie dalijosi įgyvendintais kūrybiniais  pasakos sekimo būdais bei pagamintais pasakų veikėjais.

 

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro projektas „Sveikata visus metus“

2022 m. „Pasakos“ lopšelio-darželio bendruomenė įsitraukė į respublikinį projektą, kurio  tikslas – padėti vaikams įgyti bendrą sveikatos suvokimą, išsiugdyti sveikatai naudingų gebėjimų, įpročių bei nuostatų, atsakomybę už savo ir kitų sveikatą, paskatinti juos rinktis sveiką gyvenimo būdą.
Projekto įgyvendinimo metu kiekvieną mėnesį įgyvendiname vis naują iššūkį.
Vasario mėnesio iššūkio „Sveikas vargšas, turtingesnis už ligotą karalių“ projekto akimirkos.
Parengė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja G. V.

Kovo mėnesio iššūkio „Nepamesk galvos: saugus ir sveikas“ projekto akimirkos.

Parengė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja G. V.

Balandžio mėnesio iššūkio „Švara – sesutė, sveikata – motutė“ projekto akimirkos.

Parengė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja G. V.

 

 

18Bir2021

Panevėžio lopšelio-darželio „Pasaka“ grupių „Pelėdžiukai”, „Boružiukai” ir „Skruzdėliukai” ugdytiniai balandžio–birželio mėnesiais su logopedėmis Kristina ir Dilmante, mokytoja Diana dalyvavo eTwinning projekte „Įvairovėje įdomiau / Diversity is lot more fun“. Šio projekto metu vaikai mokėsi pagarbos ir jautrumo kitam, buvo ugdomas pakantumas, tolerancija. Mokytojos ir pagalbos mokiniui specialistės dalyvavo diskusijoje, aptardamos įtraukiojo ugdymo ypatumus, dalijosi gerąja darbo patirtimi. Vaikai gamino plakatus, atvirukus, dalijosi savo darbais su kitų įstaigų ugdytiniais, žaidė įvairius žaidimus, mokėsi draugiškumo ir tolerancijos. Kartu su projekto partneriais bandėme atsakyti į klausimą „Kaip turėtume padėti įsitraukti į žaidimus kitų atstumtiems grupės vaikams?“.

 

Kristina Kurnickienė, Dilmantė Ratkevičienė, Diana Krištaponienė

Be Panevėžio lopšelio-darželio „Pasakos“ sutikimo, draudžiama šiame puslapyje paskelbtą informaciją bei nuotraukas ir / arba filmuotą medžiagą naudoti kitose svetainėse arba platinti kuriuo nors kitu pavidalu.
28Bal2021

Nuo 2021 m. sausio „Pasakos“ lopšelio-darželio bendruomenė įsitraukė į projektą, kurio  tikslas – padėti vaikams įgyti bendrą sveikatos suvokimą, išsiugdyti sveikatai naudingus gebėjimus, įpročius bei nuostatas, atsakomybę už savo ir kitų sveikatą, paskatinti juos rinktis sveiką gyvenimo būdą.

Projekto įgyvendinimo metu kiekvieną mėnesį įgyvendiname vis naują iššūkį. Balandžio mėnesio iššūkis:

„Juokas – vienintelis užkrečiamas dalykas, kurio nereikia bijoti ir saugotis (emocinė sveikata)“.

Kviečiame pasižiūrėti vaikų šypsenas… 

Filmuką sukūrė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja Eglė Garnienė

Be Panevėžio lopšelio-darželio „Pasakos“ sutikimo, draudžiama šiame puslapyje paskelbtą informaciją bei nuotraukas ir / arba filmuotą medžiagą naudoti kitose svetainėse arba platinti kuriuo nors kitu pavidalu.
20Bal2021

 

 

Vaiko protas yra jo pirštų galiukuose“ (B. Sukhomlinsky).

PROJEKTO ORGANIZATORIAI IR RENGĖJAI: ikimokyklinės „Žiogelių“ grupės auklėtoja Jolanta Vyšniauskaitė, Aistė Strogienė, Bronislava Glumbakienė  ir  logopedė Irena Navickaitė.

PROJEKTO KURATORIUS: Irena Navickaitė

PROJEKTO DALYVIAI: „Žiogelių“ grupės vaikai, pedagogai , tėvai.  […]

19Bir2020

Šiais 2019-2020 m. m. „Ežiukų“ grupėje buvo sukurtas ir įgyvendintas projektas „Kviečiam žaisti: išgirsk, suprask, dalyvauk, išmok“ ( Pagal „ Attention  Autism“ metodą).

Projektas buvo vykdomas keturiais etapais: dėmesio sutelkimo, dėmesio išlaikymo, keitimasis rolėmis ir dėmesio susigrąžinimo, dėmesio nukreipimo ir sugrąžinimo.

Projekto tikslas, vystyti natūralią ir spontanišką komunikaciją per vizualias ir labai motyvuotas veiklas, buvo pasiektas.

Įgyvendinto projekto sėkmės:

  1. Buvo sukurtos vaikams patinkančios grupinės veiklos, pagerėjo ugdymo/si kokybė.
  2. Vis dažniau vaikai pradėjo emocijas reikšti socialiai priimtinais būdais – pagerėjo socialiniai įgūdžiai (išlaukdami savo eilės, pasisveikindami, pristatydami save pirmu asmeniu, pažindami save nuotraukoje, judesį siejant su komunikacija (dainuodami, žaisdami eiliuotus pirštukų žaidimus, emociškai atliepdami įvairius žaidimus).
  3. Pavyko atkreipti vaikų dėmesį į vizualią ir motyvuotą veiklą ( vaikai susikaupę sekdavo užsiėmimo struktūrą, noriai atlikdavo kiekvieną užduotį, o šiai pasibaigus, laukdavo kitos).
  4. Pagerėjo vaikų dėmesio sutelkimo įgūdžiai, struktūruotų grupinių ir individualių veiklų metu ugdytiniai gebėjo dėmesį sukaupti ir jį išlaikyti tam tikrą reikiamą laiką.
  5. Grupinių veiklų metu vaikai pradėjo dažniau vienas kitą pastebėti, užmegzti kontaktą su bendraamžiais, komunikuoti (kalba, kūno judesiais, žaislų manipuliacijomis).
  6. Kai kurie ugdytiniai, grupinėse veiklose įgytus gebėjimus, perkėlė į savarankišką laisvą žaidybinę veiklą.
  7. Prasiplėtė vaikų pasyvusis ir aktyvusis žodynas.
  8. Visi projekto dalyviai smagiai praleido laiką .
  9. Projekto organizatoriai ir vykdytojai išmoko planuoti, organizuoti struktūruotą ugdymą projektiniu metodu, įtraukiant grupės bendruomenę.

Projekto metu išsikelti uždaviniai buvo pasiekti, tačiau ne iki galo įtvirtinti. Tą įtakojo šie veiksniai:

  1. Prastas kai kurių ugdytinių lankomumas;
  2. Laukimas, kol ugdytiniai įsisavins kiekvieno etapo tikslus, nes tik visiems ugdytiniams pasiekus pirmo etapo tikslą, galima pradėti antrą ir t.t. Kiekvienas etapas trukdavo apie 2 mėnesius.
  3. Prasidėjus ketvirtam ugdymo etapui, teko nutraukti pradėtus darbus ir prisiderinus prie šalyje paskelbto karantino sąlygų, pereiti prie individualaus nuotolinio ugdymo/si organizavimo (2020 kovo 16 d. – 2020 birželio 1 d.)

Išvada: Ugdymas  pagal „ Attention  Autism“ metodą yra prasmingas, nes padeda autistiškiems vaikams sukaupti dėmesį, jį išlaikyti ir tikslingai veikti.

 Siekiamybė: Tęsiant projektą būtų tikslinga įtraukti tėvelius. Jie turėtų galimybę grupėje, ugdomųjų veiklų metu, stebėti savo vaikus, susipažinti su struktūruoto ugdymo metodais ir  simboliais, juos naudoti namie kuriant individualią vaiko dienotvarkę ir kasdienines  veiklas.

Projektą organizavo: logopedė Aida Ratkienė ir auklėtoja, spec. pedagogė Jurgita Daraškevičienė

Nuotraukos J. Daraškevičienės ir A. Ratkienės

Be Panevėžio lopšelio-darželio „Pasakos“ sutikimo, draudžiama šiame puslapyje paskelbtą informaciją bei nuotraukas ir / arba filmuotą medžiagą naudoti kitose svetainėse arba platinti kuriuo nors kitu pavidalu.
22Geg2020

 

 

Ikimokykliniais metais vaikai pajėgūs suprasti rašytinės kalbos ženklų sistemą taip pat lengvai, kaip ir kalbėjimo ypatumus.  Labai svarbu, kad vaiką suptų ,,raštinga“ aplinka, kuri tuos gebėjimus skatintų. Vaiko gebėjimas
orientuotis įvairių ženklų ir simbolių pasaulyje.  Rašytinė vaiko kalba neturėtų būti atskiriama nuo sakytinės vaiko kalbos, nes yra su ja susipynusi. Raštingumą plėtoja suaugusiojo ir vaiko pokalbiai lydimi įvairiausių klausimų, paveikslėlių,žaidimų, filmų siejant viską su vaiko patirtimi, išgyvenimais, vaizduote. Taip pat svarbu, kad nebūtų tikimasi iš visų vaikų vienodų veiksmų ir reakcijos bei vienodo rezultato. Vaikams su specialiaisiais ugdymosi poreikiais kalbos ugdymosi procesas užsitęsia, todėl labai svarbu sudaryti tinkamas sąlygas ar situacijas,
kurios skatintų formuotis sakytinę ir rašytinę kalbą. Įvairios projekto veiklos padės vaikams žaismingai ir įdomiai įsiminti raides, skatins vaikų kūrybiškumą kuriant istorijas, tobulins rišliąją kalbą pasakojant bei naudojama įvairi meninė raiška tobulins gebėjimą vizualizuoti.

Projekto dalyviai – 5-7 m. vaikai ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo mokiniai, jų tėveliai, pedagogai.

TIKSLAI
Susirasti draugų iš kitų ugdymo įstaigų.
Supažindinti mokinius su raidėmis sukuriant įdomią istoriją (pasaką) apie pasirinktą raidę.

Istorijų (pasakų) kūrybai panaudojant įvairias menines raiškos priemones (piešinius, koliažą, muziką, šokį, vaidinimą), skatinti vaikų kūrybiškumą, kalbinių gebėjimų raišką bei vizualizaciją.

Panaudoti ir pritaikyti keletą IKT priemonių.
Išmokti bendradarbiauti ir smagiai praleisti laiką.

REFLEKSIJA

Platforma eTwinning suteikė galimybę bendrauti, bendradarbiauti, kurti, dalintis ir jaustis bei būti įdomiausios besimokančios Europos bendruomenės dalimi. Projekte “Raidžių istorijos Pelėdžiukų mokyklėlėje” aktyviai dalyvavo 6 ugdymo įstaigos iš Lietuvos ir 1 įstaiga iš Bulgarijos. Projektas vyko nuo 2020 m. vasario 3 d. iki 2020 m. birželio 1 d. Praleidome kūrybiškai, įdomiai, linksmai laiką. Išmokome raides ne tik užrašyti ir atpažinti, bet ir pasekti pasaką, suvaidinti, suklijuoti, iškepti, sukonstruoti ir net sudainuoti pasitelkiant į pagalbą tikrus muzikantus.

Rezultatais labai džiaugiamės! Ačiū aktyviems dalyviams!

Kristina Kurnickienė,
logopedė, projekto autorė
Panevėžio lopšelis-darželis „Pasaka“

 

Be Panevėžio lopšelio-darželio „Pasakos“ sutikimo, draudžiama šiame puslapyje paskelbtą informaciją bei nuotraukas ir / arba filmuotą medžiagą naudoti kitose svetainėse arba platinti kuriuo nors kitu pavidalu.

20Sau2020

Panevėžio lopšelis-darželis „Pasaka“ dalyvauja konsultantų vaidmenyje Panevėžio rajono savivaldybės administracijos įgyvendinamame projekte „Mažais žingsneliais inovacijų takeliu“, kurio tikslas – modernizuoti ikimokyklinio/priešmokyklinio ugdymo procesą, pasitelkiant sukurtas virtualias ugdymo aplinkas. Projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų.

7Spa2019

 

Panevėžio lopšelis-darželis „Pasaka“ nuo 2019 m. spalio 1 d. iki 2020 m. gegužės 1 d. dalyvauja respublikiniame ikimokyklinio ugdymo įstaigų prevenciniame projekte „Žaidimai moko“.

Projekto tikslas – žaidimų pagalba lavinti penkiamečių, šešiamečių erdvės ir laiko, regimąjį suvokimą,
tikslinti ir tobulinti smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius.

Uždaviniai:
– plėsti erdvės sąvokas;

– lavinti regimąjį suvokimą, vizualinius procesus (gebėjimą atpažinti, skirti, įsiminti matomus

vaizdus), smulkiąją motoriką;

– gausinti žodyną, tikslinti gramatinę kalbos sandarą;

– skatinti ikimokyklinio ugdymo įstaigas įvairinti ugdymo procesą, siekiant geresnės ugdymo
kokybės.

Projekto organizatoriai Kelmės rajono pedagoginė psichologinė tarnyba

 

Šrifto padydinimas
Kontrastas